Friss topikok

  • Zoltán Kübekházi: Sziasztok lenne egy kérdésem kaptam egy Gemini fx 7000-es keverőt külföldről de tápkábelt nem nem... (2017.12.06. 12:27) Keverő áttekintés (30-40 ezres kategória)
  • jupiterzene: Király! Így tovább! Csinálj még sokat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2014.09.03. 16:42) Újabb Önreklám
  • Lagra: Abból videó is van az oldalon, de így visszanézve... elég kezdetleges... :D (2012.03.28. 14:40) Behringer DJX 700
  • CodeKiller: Üdv, Bocsi, hogy kontrázok, de ide is lenne fejlesztésem, amit szeretnék a figyelmedbe ajánlani: ... (2012.03.02. 22:29) Kontrollerek...
  • TKB: Off, de mas elerhetoseget nem talaltam hozzad :)(amugy jajj vagyok a zaj forumrol) Lenne kedved li... (2011.02.07. 20:19) DJX 700 Upgrade tippek

Linkblog

puruttya

Laslie Grand a Facebookon

 

DJ-k blogja

Nem tudsz dönteni milyen DJ holmikat vegyél? Mik tartósak, mik megbízhatatlanok? Mit könnyű kezelni? Neked milyen opciókra van szükséged DJ cuccokat illetően? Vajon tényleg minden gyártó visszaadja azt a színvonalat, amit hirdetéseiben ígér? Döntsd el magad, vagy engedd magad befolyásolni személyes tesztjeinkkel! :) Igyekszünk segíteni, hogy mindig képben lehess ha a DJ szakmáról van szó.

Kontrollerek...

2012.03.01. 13:12 Lagra

 Egy ideje érlelődött bennem, hogy megint újítsak az aktuális DJ felszerelésemen... radikálisan. Meggyűlt a bajom a CD írásos tököléssel, a címkézéssel hogy duplán kell kiírnom egy-egy lemezt, ha egyes számokat le akarok játszani róluk az előző után, a lejátszóim „elöregedésével”, továbbá a CDk sérülékenységével és mennyiségével. Nem is spilázom tovább, páran kitalálhattátok már, hogy beállva abba a bizonyos rengeteget vitatott sorba, mint oly sokan, oly sok ellenzővel szemben, én is „kontrolleres egérhuszár” lettem. Pedig jó ideig tartózkodtam tőle, mert sokáig mintha otthonra, kezdőknek gyártották volna elsősorban ezeket a kis vezérlő cuccokat, a Virtual DJ is legfeljebb játéknak volt csak jó, a Traktort meg átláthatatlannak tartottam. Aztán megjelentek a drágább kategóriás kontrollerek, de sok már többe kerül közülük mint egy rendes keverő+CD felállás és a laptopot még nem is vettük hozzá. Mindezek mellé egy idő után kitalálták a moduláris kontrollereket, amelyeknek köszönhetően nem kényszerül az ember a teljes felszerelése cseréjére egy „mindentegybe” 2 csatornás vacakért cserébe. Az allin1 dolgokkal egyébként még most sem sikerült megbékélnem teljesen, hiszen nem azért akarok váltani, hogy ugyan úgy 2 csatornáról zenéljek, csak auto szinkronnal... vagy jobb esetben 4 virtuális csatornával, amiből egyébként 2 csatornát ugyan az a fader vezérel. Tehát olyan mintha 4 cd lejátszó egy 2x2 line kimenetes, de 2 sávos keverőre lenne rákötve. Elkezdtem nézegetni tehát a moduláris vezérlőket, a CMX 3000remet pedig elcseréltem egy frankó kis laptopra, amin gond nélkül stabilan fut 64 bites Win7 alatt az azóta már általam is nagyjából kiismert Traktor, ami egyébként az egyik legkiforrottabb és elterjedtebb DJ szoftver. Kis kompakt, lejátszókat helyettesítő megoldást kerestem még hozzá, de ahhoz képest hogy mennyi nagyobb nevű előadó él ezzel a lehetőséggel, annyira nincs tele a piac ezekkel az eszközökkel. Legalábbis allin1 cuccból sokkal többet találni. Persze kimondottan üresedés sincs ilyen téren, néhány eszközről írnék is pár sort első benyomás alapján. Nem tesztnek szánom ezt, inkább afféle élménybeszámolónak, mert ebben az ágazatban még picit újnak számítok, továbbá nem is teszteltem le teljes körűen minden terméket.

A lényegre visszatérve a következő eszközöket találtam: EKS Otus termékek és EKS XP5... Az Otusok elég profinak néznek ki, bár az érintőfelületes változata már nem vonzott annyira... Tapizás, nyomkodás csavargatás alapján elég meggyőzőek voltak, ez a tekintélyt parancsoló megjelenés viszont sajnos az árukon is meglátszik, őszintén szólva nem is foglalkoztam emiatt valami sokat a kiismerésükkel, akinek van pénze vagy helye a pultban, annak viszont mindenképp ajánlott elgondolkozni rajta. Az XP5ös névre hallgató kistesója már aranyosabb küllemű volt kicsit, de az tényleg csak lejátszó pótlónak lenne alkalmas (effekt vezérlőnek pl nem tudnám elképzelni), pláne hogy inkább 1 csatornás eszköznek néz ki, tehát (minimum) kettőt is venni kéne belőle, plusz a hangkártyát... így már annyira nem olcsó ez sem, és nem is tudnék valami sokat kihozni belőle... cserébe viszont az ergonómiája elég kényelmesnek tűnik.

 

 

 

 

 

 

 

Láttam még pár érintő felületes Stanton cuccot, ezek szintén nem érdekeltek... Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy valaki kényelmesebbnek találja a touchpad simogatást a tekergetéssel és a nyomkodással szemben... Mondom ezt én, akinek Korg KP Minije volt... :D De mondjuk el is adtam. :)

Versenyben maradt a Denon DN SC 2000, az Allen & Heath Xone 1D, a Traktor Kontrol X1 és a Reloop Contour. A Xone 1D nagyon megfogott a küllemével, egyszerre kompakt és masszív. Keskeny kialakítású, kb pont a keverővel azonos hosszúsággal és magassággal. Egy Xone 92 mellett pl. istenien mutat. Ezeknek a kontrollereknek egyébként az az érdekessége, hogy tetszés szerinti funkciót adhatunk szinte bármelyik gombjukra, potijukra vagy tekerentyűjükre. Ezt az eszközt kimondottan szabadon konfigurálhatóvá alakították ki, ugyanis egyetlen konkrét felirat sincs sem a gombokon, sem a potik környékén. Sok helyen láttam, hogy külön sablont csináltak a már az 1Djükhöz a boldog tulajdonosok, amit természetesen az alapján nyomtattak rá, ahogy beprogramozták maguknak. Viszont egyrészt elég buta vagyok még a MIDI programozáshoz, másrészt akárhogy nézegettem a cumót, nem nagyon tudtam kitalálni magamnak minden téren kényelmes beállítást rajta, amivel 2nél több decket is vezérelhetek. Aztán találtam googlén konkrét sablonokat és a hozzájuk tartozó programokat is, de azok közül sem nagyon találtam kimondottan számomra is kényelmes módszert. Konkrétan a jogtárcsa-lenyomós deck választás nem nyerte el különösebben a tetszésemet és hogy nem is nagyon ad erről visszajelzést a készülék. Van egy afféle eleganciája a kevésbé karácsonyfa effektusra emlékeztető megjelenésnek, de egy laptop képernyőn hajlamos eltévedni az ember néha, pláne ha csak arra kell hagyatkoznia, miközben hardveresen 1 deckkel helyettesít 4et. No sebaj, a versenyből még anno nem ejtettem ki ezzel a kicsikét, az anyagi minősége, a külseje, na meg a szép hosszú effektvezérlésre is alkalmas potik nagyon meggyőztek. Főleg, hogy van ahol akciósan „potom” 50ezerért már elvihető újonnan... bár hangkártyát venni kell ehhez is. Abletonosok körében egyébként picit jobban elterjedt ez a termék, mint a Traktorosoknál.

A Traktorosok legelterjedtebbje ilyen vezérlők között magasan a Traktor Kontrol X1. Kinézetre egy fokkal komolytalanabb az A&Hnél, de az anyagi minőségre itt sem lehet panasz, kompakt kis cucc, de alátét nélkül alacsonyabb szinten van a keverőnél. Az ergonómiája elég egyértelmű, első ránézésre lehet tudni mi micsoda, akinek volt már dolga Traktorral, rövid idő alatt kiismerheti. Nem is kívánom ezt tovább fejtegetni, nézzetek csak rá! Tényleg mintha maga a szoftver része lenne... ez félig meddig szó szerint is igaz, hiszen a beállítások menüpontban külön Traktor Kontrol X1, valamint S4 menüpont is van. :) Legnagyobb előnye, hogy két részre van osztva az egész, így nem kavarodunk meg használat közben, hogy melyik decken vagyunk... már ha csak kettőt használunk ugye. Alapjáraton erre is lett kitalálva, sokan egyszerre 2 ilyet is használnak, de ha feláldozzuk az oldalankénti FX1 és FX2 gombokat, akkor bemountolhatjuk azokat A, B, C, D deck választó gombnak. Az effekt vezérlésre szolgáló potik szintén azt teszik amit kell, könnyedén elbaromkodhatunk velük. Hátrányként a jog tárcsa és a pitch hiányát tudnám felróni. Habár el lehet érni őket a Shift+in/out valamint a Shift+bend>/bend< gombokkal, mégis olyan benyomást kelt ezzel a cucc, mintha Timecode mellé kis kiegészítő vezérlőnek tervezték volna inkább. Lejátszó helyettesítésre nem a legalkalmasabb, habár a Traktor ütemszinkron módjának hála sokan megoldanak egy-egy fellépést szimplán keverő+X1+laptop felállással, de én úgy érzem, hogy a Traktor üzemszinkronja sem olyan atombiztos, hogy ne kelljen néha egy jog tárcsával rásegíteni keverésnél...

Meglestem a Denon üdvöskéjét is, kicsit nagyobbnak hittem... a felülnézetes képek alapján legalábbis kb a kisebb Denon lejátszók méretére képzeltem el (mondjuk elég kicsik azok is), de nincs akkora... magasságra pláne (3 centi magas, jóval a keverő szintje alatt). Az elrendezés itt is nagyon szimpatikus, ez hasonlít a legjobban a CD lejátszókra kezelhetőségben, árban az X1gyel mozog egy szinten, de itt sajnos nem találtam trükköt a 4 deckes üzemmódra. 2 deckre viszont nagyon jó, különböző színekkel világít a „deck select” gomb attól függően hogy A vagy B deck módban van, gyakorlatilag minden funkciót könnyen és kényelmesen elérhetünk, effektezésre viszont találtam jobb megoldást is a forgó, kattogó enkódereknél a többi kontrolleren.

 

 

 

Utoljára hagytam a győztesemet, a Reloop Contourt. :) Már az első benyomásom is elég kellemes volt róla, szép méretes darab, a hossza pont akkora mint egy jobb keverőé, bár ehhez is kell alátét (Lehet ilyet kapni, de 5500 Ftot azért sokallok egy keményebb szivacsért.). Minőségérzetre simán hozza a Denon és az X1 szintjét, ugyan olyan jellegű gumi gombok, enkóderek, potik vannak rajta és a többi profi cucchoz hasonlóan fémházat kapott. Effekt vezérlésre kapunk bele a Denonéhoz hasonló kattogós enkódereket, amikkel vadulgatni itt is nehéz, de finoman be lehet lőni az effektek paramétereit, ezekről gyönyörű visszajelzést is kapunk a tekerentyűk körülé épített ledek segítségével. Ha nem akarunk finomkodni, akkor vadulhatunk az alatta található mini-faderekkel is és ki-be kapcsolhatjuk az effekteket az alattuk lévő gombokkal. Kicsit a faderes és az encoderes megoldás is végletes, az enkódert a Denonéhoz hasonlóan túl sokat kell tekerni ha instantban akarom használni, a faderek pedig túl rövidek. Azért meg lehet szokni egyébként, nekem már egész jól megy a munka vele, de az X1 és az Allen&Heath sokkal jobb ilyen téren. A lejátszópótló részével teljesen elégedett vagyok, minden jól látható helyen van, szép megvilágítással, a jog használható zenék böngészésére, beletekerésre, pitch bendnek (sima cdjkhez hasonló jognak) és scratchre is, érintés érzékelő funkcióval. Méretre egyébként 1 cm-rel nagyobb a 100asénál. :) Ezen felül alapjáraton 4 decket képes vezérelni, erre külön A, B, C, D választógombok is vannak felül. A többi jól megszokott Traktoros funkció (loop, hot cue) is könnyen kezelhető, épp mint a Denonban, az X1ben és az A&H-ben. Bónuszba kapunk egy nagyon jó manuális Filter és Pan potit, továbbá a loopok hosszának változtatásán túl, egy másik encoder tekerentyűvel ide-oda mozgathatjuk a loop hurkot. Ezeket a funkciókat pl. nem is láttam másik vezérlőn... Külön pitch poti nincs, de szabályozhatjuk a Shift+Loop Length tekerővel. A leírtak alapján még nem tűnhet kiemelkedőnek a Reloop a többi vezérlőhöz képest, de árban verhetetlen. Kapható a termék sima Controller Editionben össz-vissz kemény 30 ezer Ftért, de érdemes megfontolni a beépített hangkártyás Interface Editiont is, mert hol kap az ember újonnan 15ezer Ft plusz ráfordításért 4 sztereó kimenettel rendelkező hangkártyát ami ráadásul szépen is szól...? Én az Interface mellett döntöttem. :)

 

 

Külön értékelős tesztet a már jobban kiismert Contouromról sem írnék, mert már megelőztek: http://www.producerdj.hu/2011/08/23/reloop-contour-interface-ed-teszt/ → Sőt, őszintén szólva nyomott a latban ez a cikk is, amikor döntöttem. :)

1 komment

Címkék: kontroller native instruments traktor controller midi allen heath deejay denon eks contour x1 allen&heath reloop a&h traktor kontrol xone 1d eks otus dn sc

puruttya

A bejegyzés trackback címe:

https://deejay.blog.hu/api/trackback/id/tr224269973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CodeKiller 2012.03.02. 22:29:08

Üdv,

Bocsi, hogy kontrázok, de ide is lenne fejlesztésem, amit szeretnék a figyelmedbe ajánlani: smfinc.web.elte.hu/ruckus/index.html
(ez is elég rég volt utóljára frissítve)
Röviden, hogy miről is van szó: régi pc-m lejátszás közben meg-megakadt, és volt psp-m.. gondoltam, keresek megoldást, hogy arról szóljon a cucc -- találtam is, amit elkezdtem fejleszteni.
Tehát ez egy PSP-ból egy önálló player-t csinál, cue-play, pitch-bend, és még wave rajzoláson túl a pc-n egy kis progit futtatva képes adott könyvtárakat is elérni, és usb-n keresztül betölteni.
Nem mondom, hogy ez váltja meg a világot, nem is lehet úgy használni mint a pacemaker-t (bár pluginnal lehet a háttérbe másik zenelejátszót futtatni), és nem is olyan kényelmes.. de még fejlesztés alatt van ... sajna sem fejlesztőtársat, de még tesztelőt sem találtam a projekthez :(
Azóta már több bulit is végigtoltam róluk (2db psp), és csak megnyitáskor történt lefagyás (nem sok - rossz id3-ak, vagy fájlnév miatt) -- lejátszás közben soha!

De hogy a cikkhez is szóljak: nekem ezek a gumi-gombok nagyon nem tetszenek... bár gondolom az is megszokás kérdése.
süti beállítások módosítása