puruttya

Friss topikok

  • Zoltán Kübekházi: Sziasztok lenne egy kérdésem kaptam egy Gemini fx 7000-es keverőt külföldről de tápkábelt nem nem... (2017.12.06. 12:27) Keverő áttekintés (30-40 ezres kategória)
  • jupiterzene: Király! Így tovább! Csinálj még sokat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2014.09.03. 16:42) Újabb Önreklám
  • Lagra: Abból videó is van az oldalon, de így visszanézve... elég kezdetleges... :D (2012.03.28. 14:40) Behringer DJX 700
  • CodeKiller: Üdv, Bocsi, hogy kontrázok, de ide is lenne fejlesztésem, amit szeretnék a figyelmedbe ajánlani: ... (2012.03.02. 22:29) Kontrollerek...
  • TKB: Off, de mas elerhetoseget nem talaltam hozzad :)(amugy jajj vagyok a zaj forumrol) Lenne kedved li... (2011.02.07. 20:19) DJX 700 Upgrade tippek

Linkblog

puruttya

Laslie Grand a Facebookon

 

DJ-k blogja

Nem tudsz dönteni milyen DJ holmikat vegyél? Mik tartósak, mik megbízhatatlanok? Mit könnyű kezelni? Neked milyen opciókra van szükséged DJ cuccokat illetően? Vajon tényleg minden gyártó visszaadja azt a színvonalat, amit hirdetéseiben ígér? Döntsd el magad, vagy engedd magad befolyásolni személyes tesztjeinkkel! :) Igyekszünk segíteni, hogy mindig képben lehess ha a DJ szakmáról van szó.

Vestax PMC 580 kritika

2010.07.28. 11:40 Lagra

Egy ideje foglalkoztatott már Árpi barátom új keverője, a Vestax PMC 580. Olyannyira, hogy ezért el is utaztam hozzájuk Tatabányáról Ceglédre, hogy olyan szinten megismerhessem a cuccot, hogy cikket is írhassak róla. Nos, egy nap alatt ez sajnos nem sikerült teljesen, ezért sok dologban magának a tulajnak kértem ki a véleményét, így nem tekinthető teljesen sajátnak a kritika, mondhatni, szinte közös erővel írtuk Árpival. :)


No, de kezdjünk is bele: ami már azelőtt megtetszett a keverőben, mielőtt Árpit meglátogattam, az a cucc egyedi, összetéveszthetetlen és nem utolsó sorban hihetetlenül dögös designja. Néhány nevesebb DJ is felfigyelt már erre, például Carl Cox mostanság csak ilyen keverőről hajlandó játszani. (Bár hozzá kell tenni, hogy több mint valószínű, hogy a Vestax mostanában erősödő marketingje „megvette” sokunk egyik kedvenc DJ ikonját.) Első látásra talán egy átlagos Pio-designhoz szokott DJ-t kicsit megijeszthet a keverő, hiszen látszik rajta, hogy nem egy olyan dologra képes, ami egyedülállónak számít a piacon. Rögtön szemet szúrnak az EQ mellé elhelyezett csatornánkénti effektek, amelyeket egy nagyobbacska fémből készült forgó potival szintezhetünk, a gombocskák fölötti potival pedig paraméterezhetünk, a keverő szélén pedig megtalálhatjuk a fix negyedes időzítő gombokat, amelyek természetesen a „főeffekteket” is vezérlik, amik egyébként már kicsit szokványosabb helyen, a keverő jobb alső sarkában választhatók, paraméterezhetők, vagy akár manuálisan egy forgópotival is időzíthetők. Faderenként van SW Type kapcsoló is (Momentary, azaz ON állásban csak a gomb nyomvatartásáig szól az effekt, míg Alternate módban a gomb egyszeri lenyomása után csak újbóli lenyomással szűnik meg az effekt). Az effektek minősége többnyire kielégítő. A legjobbra talán a Filter és a Loop sikerült, a Delay is meggyőző, bár Árpinak nem tetszik, hogy olyan fura „bonng” hangot ad, mikor fix negyedet váltunk effekt közben, én viszont úgy érzem, hogy ezzel még dögös dolgokat is ki lehet hozni effektezéskor. Emlékeztet kicsit a Korg Minim viselkedésére. A legnagyobb csalódást talán a flanger jelentette számunkra. Nehezen lehet értelmes dolgot kihozni belőle. Mire hallani lehetne belőle valamit, már túlvezérel. Hosszú távon szinte csak fülsértő dolgokat lehet vele csinálni, akárhogy paraméterezzük. A többi effekt körülbelül olyan szinten van, mint a többi nagyobb effektes keverőn. Az alant található videón ezeket szemügyre/fülügyre is vehetitek Árpi keze által.
Csatornánkénti effektek: Loop, Delay, Low kill delay, Reverb, Flanger, Filter Sweep
 

Master Effektek (csatornákra külön nem osztahtók ki, viszont a Crossfaderhez rendelt „oldalakra” igen): Auto Lo Pass Filter, Auto Bypass Filter, Auto Hi Pass Filter, Flanger, Phaser, Delay, Reverb, Auto Pan, Pitch Shift, Tremolo, Panning Delay
 
A mikrofonra is külön ki van osztva 3 effekt (Pitch Shift, Dist, Echo), ám ezek sajnos (kicsit érthetetlen okból) nem paraméterezhetőek.
Ha már az effekteknél tartunk, érdemes megemlíteni, hogy a keverőn helyet kapott egy effekt hurok is, ahova külső effektprocesszort csatlakoztathatunk, ha netán nem elégíti ki minden elvárásunkat a gyári effektpaletta. Azonban ezt a részt hihetetlen mód leegyszerűsítették. Csak effekt szendere van a keverőnek, ráadásul ez nem is szabályozható. Így alig megyünk többre vele, mintha simán a master után kötnénk az effektort, de szerencsére ezt azért ellensúlyozza a gyári effektek mennyisége, minősége és variációi.
Az effektekkel persze közel sem merül ki a keverő „extra menüje”. Csatornánként egy aprócska kapcsoló segítségével választhatunk EQ módot: Iso, EQ és OFF között. Az OFF mód gondolom nem szorul különösebb magyarázatra, viszont nekem új volt, hogy a mínusz végtelenbe vágó EQ-t már Isolatornak hívjuk (Ez azért is vicces, mert az én keverőm hangszín potijaira is Isolator van írva), sima EQ módban egyébként +/-12 dB-be vágnak a hangszínpotik. Ez kicsit kevésnek tűnhet, viszont szép lineárisan, pontosan vág ennyit, így a mixelés is élvezetes marad. Iso módban sajnos ez nem mondható el: sokkal kiszámíthatatlanabbul vágnak a potik, sokkal nagyobb odafigyeléssel kell dolgozni, ha erre áll a kapcsoló. Az EQ killes része tehát nekem picit csalódást okozott, de ha belegondolok, kevés olyan keverővel találkoztam (talán eggyel sem), ahol a forgó potis killes EQk teljesen finoman vágnának... Egyébként minden csatona balanszolható, EQzható a monitor, a füles és a mikrofon is, a fülesban hallható cue jelet kiküldhetjük a monitorra, állítható a mikrofon bemenet „talkover” funkciójának a szintje, a füles, a monitor és a master kimenet is mono módba kapcsolható, a BPM „tappolható”, de jól működik az autómatikus számláló is (nem baj végül is, ha van tap funkció is, csak ilyenkor kicsit amolyan bizalmatlan érzetem van, mint mikor egy CD lejátszón pitch bend gombokat látok), füleskimenetből van kettő is, a faderek és a crossfader karakterisztikája egyébként külön állítható egy-egy potival amik a keverő „alsóbb” füleskimenete mellett helyezkednek el. A keverőbe építettek egy belső hangkártyát is USB kimenettel, továbbá kapott külön digitális kimenetet és 2 bemenetet (a kettes és hármas csatin). Egy-két helyen sajna ebbe a részbe is bele lehet kötni: érthetetlen okokból pl. nem lehet Gaint használni digitális módban és eleve a két digitális kimenetet is biztos kevésnek találja pár ember. Egyébként a 4 csatorna analóg módban használható Phono és Line üzemmódban is (viszont csak 2 földelés van), továbbá Monitorból és Masterből is 2-2 -féle szimmetrikus kimenetet kapunk: 2x Mono 6.3 Jackest és XLR-t.


 
(A kép nagyításához képre jobb klikk, majd "kép megjelenítése")

Hmm... gondolom közel olyan fárasztó lehet az utóbbi néhány száraz információkkal teli sort olvasgatni, mint nekem kigyűjtögetni és leírni. Nem beszélve arról, hogy a keverőre tekintve is hirtelen ez lehet a benyomásunk. Némelyik extra funkció (talán a többség) tényleg egyedülállóan hasznos, de pár dolog, mint pl. a balanszolás, BPM tap, Talkover szintező poti, stb kicsit olyanok mintha csak a helyet foglalnák. Nem hiszem hogy sokan használni fogják őket. Ezen kívül van néhány funkció, ami tényleg jó ötlet lenne, csak a megvalósítása nem lett éppen hibátlan (pl. Isolator mód az Eqknál, digitális dolgok). Ezekkel az az egy gond van, hogy egy picit még zsúfoltabb lesz a keverő átláthatósága tőlük, pláne hogy az effektek elrendezése/kiosztása sem éppen a megszokott. Összességében kicsit „tegyünk bele mindent, minél többet tudjon és mi leszünk a legjobbak”-szerű rejtett sugallat jutott hozzám a gyártótól, a keverő funkcióit tekintve. Ha tetszik, ha nem, bizony a Pioneer DJM keverők most is sokkal felhasználóbarátabbak alszolút kezdőknek és haladóknak is.
Ők bizony hasonló kategóriájú vetélytársaikkal szemben inkább másban véreznek el: a hangminőségben.
A Vestax PMC keverők viszont mindig híresek voltak a kiemelkedő hangminőségükről, ez most sincs másképp. Árpi barátom a következőt nyilatkozta anno msnen, miután „akcióban” is kipróbálták a keverőt: „Hangképről annyit tudok elmondani, hogy agresszív mély és magashangok... Egy pió keverő után leírhatatlan írgalmatlan! :D Így egy rmx 40 után hidegzuhany volt, szó szerint :D nagyonbutál.”
Mindent összefoglalva én jó véleménnyel vagyok a keverőről. Egyedül a Pio cuccokhoz képest kevésbé felhasználóbarát (ám annál dögösebb) kialakítása, és egy-két hasznosnak ígérkező funkció/effekt elbaltázása, meg talán amit eddig nem is említettem, a hirtelen hangosodó füleskimenet-szintező hozható fel negatívumként. Mindezekkel ellentétben egy rendkívül egyedi, sokrétű, forradalmi és nem utolsó sorban profi minőségű géppel állunk szemben. Mindent összevetve én úgy érzem, kisebb hibái ellenére is jobban megéri az árát, mint például egy DJM 800.
 
Használhatóság7/10sok funkció van, ami ezt könnyíti, de az összkép mégis zsúfolt lett picit
Funkciók10/10Rengeteg egyedülálló tulajdonság, kiváló effektek... kifogástalan
Strapabíróság/időtállóság9/10 - Nem túl régi a cucc, nincs gond vele (bár egy két apró hibáról olvastam fórumokon más tulajoktól, viszont funkcióinak hála, aki ilyen cuccot vesz, sokáig nem fogja lecserélni
Ár/teljesítmény9/10 - Bizony drága kategória, de úgy gondolom, nagyjából megéri a pénzét
 
Végítélet: 88%

Szólj hozzá!

Címkék: teszt kritika dj elemzés vestax keverő mixer arpi keverőpult árpi deejay vestax pmc pmc 580 vestax pmc 580

puruttya

A bejegyzés trackback címe:

https://deejay.blog.hu/api/trackback/id/tr212181897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása