Friss topikok

  • Zoltán Kübekházi: Sziasztok lenne egy kérdésem kaptam egy Gemini fx 7000-es keverőt külföldről de tápkábelt nem nem... (2017.12.06. 12:27) Keverő áttekintés (30-40 ezres kategória)
  • jupiterzene: Király! Így tovább! Csinálj még sokat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2014.09.03. 16:42) Újabb Önreklám
  • Lagra: Abból videó is van az oldalon, de így visszanézve... elég kezdetleges... :D (2012.03.28. 14:40) Behringer DJX 700
  • CodeKiller: Üdv, Bocsi, hogy kontrázok, de ide is lenne fejlesztésem, amit szeretnék a figyelmedbe ajánlani: ... (2012.03.02. 22:29) Kontrollerek...
  • TKB: Off, de mas elerhetoseget nem talaltam hozzad :)(amugy jajj vagyok a zaj forumrol) Lenne kedved li... (2011.02.07. 20:19) DJX 700 Upgrade tippek

Linkblog

Laslie Grand a Facebookon

 

DJ-k blogja

Nem tudsz dönteni milyen DJ holmikat vegyél? Mik tartósak, mik megbízhatatlanok? Mit könnyű kezelni? Neked milyen opciókra van szükséged DJ cuccokat illetően? Vajon tényleg minden gyártó visszaadja azt a színvonalat, amit hirdetéseiben ígér? Döntsd el magad, vagy engedd magad befolyásolni személyes tesztjeinkkel! :) Igyekszünk segíteni, hogy mindig képben lehess ha a DJ szakmáról van szó.

Néhány DJ füles értékelése

2010.06.25. 01:30 Lagra

 Nemrég voltam egy kellemes kis DJ Meetingen, amit alkalomadtán a zaj.hu fórumtagok  szervezgetnek, ezúttal a leghosszabb ottalvós, hupákolós, csobbanós, iszákolós, leginkább társaság-központú meetingen volt a sor Tompán. Annak ellenére, hogy ez a meeting eredetileg inkább beszélgetős, privátabb jellegű, mint a discoban megrendezett események, senki nem bírta volna ki pult nélkül, így sokan voltunk akik vittek is valamit, legyen szó akár csak saját fülesünkről, vagy keverőről, lejátszókról, de ezek mellé persze komoly hangrendszer is párosult. A meetingen néhány cucc már tett akkora benyomást rám, hogy írhassak is róluk. Úgy döntöttem, elsőnént az ott kipróbált füleseket vetem górcső alá. Gondolom mondani sem kell, hogy ez tipikusan olyan téma, amiről többnyire szubjektív szempontokból majdnem teljesen szubjektív véleményt alkot az ember. Emellett minden fülest az árkategóriájához mérten értékelek. No de kezdjünk is bele!

 

Sennheiser HD 215: A füles kinézete hatalmas méretet, masszív, zárt kialakítást, szoros, biztos viseletet sugall. Emellett kialakításához méltóan masszív, erőteljes hangképet és jó terhelhetőséget vár tőle az ember. DJzés szempontjából én is preferálom az ilyen füleseket, így a Senni ezen termékét is preferáltam volna... ha olyan lett volna mint amit vártam. A hatalmas méret még stimmel, talán a Sennikhez méltóan a strapabíróság is (ez a füles sem az a magától repedős, törékeny fajta tudomásom szerint, emellett a kábele is könnyen cserélhető), de már a szerkezete is elbizonytalanított, amint hozzáértem. Kicsit lazának tűnt a füles szerkezete, emellett nem is zárt valami jól, de ezt kompenzálni sem tudom nagy kontroll mellett azzal sem, hogy küldök még hangerőt a fülesre, mert gyenge terhelhetőségének hála elég hamar durván elkezd recsegni-ropogni "nagyobb" hangerőn (A DJM 800 füleskimenete kb a feles és 3/4edes szint közé volt tekerve és máris torzított). Pláne a mélyeket nem bírja. Ebből már könnyen ki is lehet következtetni, hogy nem valami erős a mélytartománya, ami mixelésnél szintén nagy hátrány lehet. Kényelmi szempontból sem éppen nekem való. Nincs kicsi fejem, mégis gyakran olyan érzésem volt, hogy mindjárt le fog esni rólam ez a nagy batár méretű, mégis könnyű, laza kialakítású füles. Mindezek ellenére még nem nevezném használhatatlannak, azért ezzel is össze tudtam hozni normális keveréseket a nagyobb kontroll mellett, és kis hangerőn annyira a hangja sem vészes, de nem egy jobb fülest találni ebben az árkategóriában.

~27.000Ft

4,5/10

Sennheiser HD 212: Mindig is tetszett ez a kis cucc. Szolid, elegáns, kissé modern kialakítása van, akár utcán is lehet viselni. Kistestvérét, a HD 202est nem egy ember fején láttam már. A füles zárása nekem elegendőnek bizonyult, bár kisebb kontrollok mellett használtam mint a HD 215-öt. A terhelést a vártnál jobban bírta (azért nála sem lehet a füles kimenetet maxra tekerni), a hangképébe meg beleszerelmesedtem. Szép, telt, talán kissé méllyel színezett, mégis részletes és dinamikus a hangja. Egyetlen apró negatívumként talán az átlagos DJ fülesekhez képest kevésbé forgathatóságát és ez általi "személyre szabását" tudnám felróni, de hajlékony, mégsem törékeny pántjának hála így is könnyedeén lehet "félfülezni" vele, és könnyed kialakítása nekem kényelmesnek is bizonyult. A maga árkategóriájában nekem eddig ő a favorit.

~18.000Ft

9/10

Sennheiser HD 25: Elsőre nem nézné ki belőle az ember, hogy DJ fülesnek szánták... de ez így is van. Eleinte TV közvetítők, riporterek, esetleg zárt kialakítást igénylő "stódiósok" voltak a célközönség, azonban a DJ társadalom is felismerte a füles kedvező adottságait: a jó zárást, a kényelmes viseletet és talán az összes eddigi DJ fülesnél részletezőbb, "élethű" hangképet. A kinézete alapján vékonynak, gyenge kialakításúnak tűnhet a füles, de néhány tulajdonost megérdeklődve elég extrém sztorikat hallva kissé meglepetten konstatáltam, hogy ez közel nincs így. :) Laikus szemmel senki nem gondolná, de jelenleg ez az egyik legjobb DJ fejhallgató, ami kapható a piacon. Mindezek ellenére én pl nem cserélném le pl a Technics RPDJ 1210esemre sem. Szerény személyemnek DJzés szempontjából az még mindig előnyösebb választás DJzés szempontjából. Igaz, a Teka kis jelszinten nem szól olyan szépet, mint a Senni, de jobban terhelhető és erősebb mélytartománnyal rendelkezik, emellett kicsit úgy érzem, mintha a zárása is kicsit jobb lenne. Ezek mellett a HD 25 az újonnani 70 000 Ftját szerintem nem éri meg. Ha viszont valaki kedvezőbb áron hozzá tudna jutni, érdemes lecsapnia rá. Melléfogni végülis nemigen lehet vele.

~70.000Ft

8,5/10

Reloop RH 3500: Az egyik fórumos kollega fején láttam ennek a fülesnek a Limited kiadását (a fehéret). Eszembe juttatta, hogy ez volt életem első DJ fülese, gondoltam miért ne vegyem bele a kis összesítő tesztembe a "kis" Reloopot is, amit annak idején még nagyon kezdőként látatlanban rendeltem. A csomagot kibontva kellemes meglepetés ért: Reloopék bizony nem aprózták el az extrákat a csomagban. Kész TV Shop! :) Az amúgy szerintem elég dögös kinézetű fém kagylós batár füles mellé 2 féle csatlakoztatható kábelt (spirál és egyenes), aranyozott felcsavarható 3.5 - 6.3 jack átalakítót, 2 féle füles párnát (bőr és sima "szivacsos") és egy pofás füleshordó táskát is kapunk. Egyébként maga a füles is forgatható, tekerhető mindenfelé. A fejhallgatót kipróbálva először kellemeset csalódtam. "Kezdő" füllel tetszett a mélyszínezett hangképe (bár így visszagondolva kicsit lomha volt a hangja, de egyébként most is úgy érzem, hogy keveréshez simán jó a karaktere), jó terhelhetősége és ahogy azt elvártam, elég jól is zár. Viszont fél órás állandó viselet után már fájlaltam a fülporcaimat az erős szorítása miatt és a fejem is hamar elnehezült a füles nagy súlyától. Mindezek tetejébe kicsit több mint egy év után (ugye gari lejárta után) el is tört a pántja. Szerencsére még repedező pánttal is sikerült eladnom, de a srác egy műanyaghagesztő ismerősének hála egy időre megoldotta a gondot... amíg el nem tört a pánt másik oldala...
Elég kényelmetlen, rövid életű, de masszív érzetet adó, remekül használható füles egy halom extrával. Ha nem vinnék magammal fülest egy buliba, és ő várna a pultban, azért nem esnék kétségbe... de nem hunyhatok szemet hátrányos tulajdonságai felett.

~19.000Ft

5,5/10

6 komment

Címkék: teszt kritika sennheiser füles értékelés fejhallgató deejay reloop reloop rh 3500 rh 3500 hd 25 hd 215 hd 212 sennheiser hd dj fejhallgató hd25 hd215 hd212 rh3500

A bejegyzés trackback címe:

https://deejay.blog.hu/api/trackback/id/tr342108206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lalamester (törölt) 2010.06.26. 00:51:31

egész jó kis leírás a fülesekről! gratula érte!
am volt már szerencsém nekem is kipróbálni egy fehér reloop RH 3500 fülest, de sajna amit te is írtad igen csak szoros és így én nem hiszem hogy sokáig tudnám viselni, ha ilyennel kellene mixelnem akkor inkább abba hagynám mert nem bírnám egy idő utána viselni.
mellesleg meg most én is pont füles vásárlás előtt állok:) még nem tudom milyen fülest vegyek magamnak, mert ez nem olyan cucc amit vakon is meg lehet venni, és igen itt meg is vagyok lőve. :(

Lagra 2010.06.26. 01:34:33

Hát igen... a DJ coccok közül talán a füles az, ami leginkább meg tudja osztani az embereket. Gondold át miket veszel. Ha már Reloop árkategória.. a Stantonokat is érdemes lenne szemügyre venned, jókat hallok róluk... Na meg remélem azért ez a kis leírás is segített valamit. :)

lalamester (törölt) 2010.06.26. 21:38:06

persze segített ez a leírás is, hát még nem tudom milyen fülest veszem, de mindenképp olyan helyen fog megtörténni ahol ki is tudom próbálni őket!

bignagyzold 2010.06.28. 19:14:44

Gondolom az én fejemen láttad pompázni a fülest. :D
Sajnos én nem vagyok elégedett a hangképével, illetve garban már nekem cserélték töréssel. Én még egyszer nem vennék ilyen fülest az tuti. :(

Lagra 2010.06.28. 20:03:53

@5hR3kY: Igen, rajtad láttam. :) Hát igen.. mai füllel már én sem dobom hanyatt magam a hangjától, de nem nevezném használhatatlan fülesnek... nem is kapott sok pontot végülis... de azért a sárga földig sem húztam le. :)
süti beállítások módosítása