Minap volt egy kis szerény bulis zenéléssel egybefüggő ütközésem egy haverommal, Funnyboy-jal (www.funnyboy.eoldal.hu), akinek ilyen keverője van.
Funny tudomása szerint anno az akkoriban még újonnan kijött Pioneer DJM 707-nek a riválisa volt, ám a Pioneer keverője lett népszerűbb (részben) a cég jobb üzletpolitikája miatt. Valóban hasonlít egymásra a két keverő felépítésben és minőségben is. Nagyon tetszetős külseje van a cuccnak, nekem nagyon bejött. A potijai pont olyan gumírozottak, mint a Pionál, nagyon jól viselkedik az EQ-ja és többnyire a faderek is, melyeknek mind forgópotival állítható karakterisztikája van, nagyon nem állítottam el őket az alapállásból egész lineárisan vágtak a potik az aktuális beállításon, jó volt az úgy... Valószínűleg a keverő kora miatt, de mintha nem járnának totál tökéletesen simán a potik, de egyáltalán nem vészes, találkoztam már ilyen effektussal egy-két Pio 707-nél is. A legrosszabb állapotban a Crossfader volt, nagyon hullámzóan darabos a járása, és kiszámíthatatlanul vág ha lassan mozdítom, de ez is a szétstrapálástól lehet.(Már a második tulaj Funnyboy.) A hangminőségét nehezen tudnám jellemezni, ugyanis nem volt rákötve olyan szintű hangrendszer, amivel érdemit tudnék mondani róla, de a fülesemben korrektül szólt minden.
A minőségszemle után lassan megismerkedtem egy két extra dologgal is a keverő tudását illetően. A cue belehallgatás, (fél)előkeverős része jól meg lett oldva a mixernek. A fülhallgató kimenet hangereje nekem bőségesen elég volt, szerencsére amúgy sem hallok nagyot és a fülesem is jól zár, tehát nekem elég volt félig kitekerni. Egy másik poti segítségével szabályozhatjuk a difit a fülesben szóló kiválasztott zene és a masteren szóló zene között, a mellettem zenélő 2 srác mindig így használta a keverőt, de Split módban is működik a dolog (amikor ugye az egyik fülben az egyik zenét, a másik fülben a másikat lehet hallani). Egy váltópoti segítségével kiválaszthatjuk hogy az 1es 2es vagy mind2 csatornát szeretnénk egyszerre hallani, vagy akár a keverőre kötött effektprociból kijövő jelet, továbbá az aux- in "extra bemeneten" szóló jelet. Itt máris kitérhetünk 2 dologra: kezdeném az extra bemenettel, azaz az AUX In-nel. Ez annyiban merül ki, hogy köthetünk a DJ cuccaink mellé még akármilyen RCA dugóval/kábellal csatakoztatható hanglejátszós cuccot. Ez persze közel sem ér fel egy teljes értékű csatival, ugyanis csak egy potival vezérelhetjük ezt a részét a keverőnek, egy kis hangerőpotival. A másik rész amire kitérhetünk az az effekthurok. A bekötés módja és a dolog viselkedése hasonlít egy picit a Vestaxoméhoz, azaz hozzákeveredik az effekt a zenéhez. Azonban itt nem szabályozhatjuk a send potival és csak return módban használhatjuk(!). Ez által jóval kevesebb effektet lehetett normálisan használni a keverőre kötött KP Mini segítségével. Nagy kár érte, ez a keverő legnagyobb negatívuma. A return poti legalább jó helyen van, könnyű kezelni... és persze külön csatornánként lehet használni az effekteket.
Továbbá minden csati balanszolható, csatornánként 3 hangszínes kill is van a keverőn, a mikrofon külön hangszínelhető (magassal és méllyel), és minden csatorna megfordítható. A kivezérlésjelző kivezérlési módját egy kis kapcsoló segítségével állíthatjuk master vagy csatornánkénti módra, azaz a bal oldali csati kivezérlését az alapesetben master stereo kivezérlésjelző bal oldalán jelzi ki, a jobb oldali csati kivezérlését pedig a jobb oldalon. Ez egy egész trükkös, praktikus megoldás.
Összefoglalásképpen jó benyomást tett rám ez a kis keverő, öröm volt róla keverni, minden logikusan van elrendezve, hamar megszokható/megszerethető kis darab, valamilyen szinten tartós is (bár sanda gyanúm szerint a Pio 707 pl tartósságban lehagyja a Denont). Kár azért az effekt hurokért.